Mr. L.E. Visserhuis, woonzorgcentrum Den Haag |
Training ‘De Klant is Koning?’, over omgaan met grensoverschrijdend en agressief gedrag voor verzorgenden. |
♦ leuke, pittige training ♦ actieve docente, zet zich volop in ♦ duidelijk, afwisseling tussen praktijk en theorie, leerzaam ♦ goed om zowel agressie en grensoverschrijdend gedrag bij bewoners, als familie en collega’s te behandelen ♦ vooral geleerd hoe je moet reageren op bepaalde situaties en omgaan met dementerenden ♦ geleerd hoe je zelf reageert in situaties en je collega’s en hoe je het ook anders kunt doen ♦ geleerd beter voor jezelf opkomen, assertief zijn; op ’n goede manier grenzen aangeven ♦ trainer kwam deskundig over en het contact was goed, je voelde je op je gemak ♦ de situaties waren zeer realistisch; goed kunnen oefenen ♦ ben met niets gekomen en veel opgestoken |
KSCD Rotterdam (onderzoek- en adviesbureau voor jeugdbescherming) |
Training ‘De Klant is Koning?’. Over omgaan met agressief gedrag van cliënten. Voor onderzoekspsychologen, onderzoeksassistenten en baliemedewerkers. |
♦ ik heb goed kunnen oefenen met welke situatie ik het lastigst vond ♦ meer bewust van eigen houding en reactie, je valkuilen. Beter toegerust, zekerder voelen in het contact met ‘lastige cliënten’ ♦ goed kunnen oefenen met realistische situaties; praktisch toegesneden ♦ combinatie theorie en praktijk ♦ bruikbare opbouw, feedback en veilige sfeer ♦ training is erg volledig; theorie en oefening, origineel, hele eigen oefeningen ♦ er zat vaart in, afwisselend ♦ rust en ruimte om ingewikkelde situaties te bespreken; de concrete vertaalslag van theorie naar de dagelijkse praktijk |
Zmlk-school De Kom Druten |
Trainingstraject 2014 – heden: hele schoolteam, specialistenteam, Train de Trainer, instructiefilm en reader |
♦ Bernadette denkt goed mee in wat, in praktische zin, in de organisatie haalbaar is ♦ Flexibel passend aanbod op maat ♦ Twee zeer deskundige en betrokken trainers ♦ Trainers weten een vertrouwde, veilige sfeer te scheppen waarin het prettig oefenen is ♦ Trainers spelen goed in op concrete vragen en casussen |
Hogeschool Utrecht, Verpleegkundige Studies |
Module ‘Weerbaarheid en omgaan met agressie’ |
♦ Ik heb geleerd hoe ‘vervelende’ communicatie en agressief gedrag werkt voor beide partijen en hoe je het beste kunt reageren (studente verpleegkunde) ♦ Ik voel me stabieler en zelfverzekerder in het dagelijkse leven en als hulpverlener (oefentherapeute) ♦ Ik heb geleerd hoe ik me verbaal kan uiten op een rustige manier, zodat de situatie niet escaleert (studente mondhygiëniste) |
Dr. Leo Kannerhuis, Centrum voor Autisme |
Van den Brekel Trainingen heeft gedurende een periode van tien jaar groepsleiders getraind van verschillende klinieken. |
Training: ‘Fysieke beheersing: effectief reageren op fysieke agressie van cliënten’ |
♦ Training sluit goed aan bij de praktijk, hard nodig, bruikbare technieken en leuke cursus. ♦ Goed om casussen bespreekbaar te maken en te oefenen. Ook goed om dit als team te doen. ♦ Trainers hebben veel kennis van zaken, goede uitleg, prima inspelen op vragen, humor, energiek, prettige sfeer en goede samenwerking. |
GGD, JGZ Noord- en Midden Limburg |
Training ‘De klant is koning!?’ voor arts-assistenten |
♦ Bernadette zorgde voor een zeer open aanpak en structuur zodat wij ons zelf durfde te zijn en dus ook open! ♦ Ik weet nu dat ik me kan redden in moeilijke situaties met ouders. ♦ Je hoort nu ook hoe collega’s situaties ervaren en ermee omgaan. ♦ Fijn om meerdere gesprekstechnieken aan te leren, en door naar jezelf te kijken kun je ‘de klant beter koning ‘laten zijn, zonder over je heen te laten lopen. ♦ We zijn als team samen sterker komen te staan ♦ De inhoud is gevarieerd, toegepast op praktijksituaties |
Thuiszorg Stichting de Betuwe Culemborg en Stichting Fokus Nieuwegein |
Training ‘Veilig over straat’ voor verzorgenden en verpleegkundigen |
♦ Veel kunnen oefenen, goed op de praktijk gericht, afwisselend ♦ Een hoop technieken geleerd hoe ik me moet verdedigen ♦ Trainer is gedreven, bekwaam en deskundig ♦ Prettige mix van theorie en praktijk, positief ervaren |
Andere organisaties waar we hebben getraind: |
> Stichting Kind en Brandwond en Brandwonden Stichting > De Kom, zmlk school in Druten > Sportservice Zeist > Bureau Jeugdzorg Gelderland > De Brouwerij, leerkrachten Leo Kannerhuis, centrum voor autisme, cluster 4 school > Reclassering Haarlem e.o. > De Haagse Hogeschool > Balie- en kassamedewerkers Theater Lieve Vrouwe in Amersfoort. > Personeel Spoedeisende Hulp Rivierenland Ziekenhuis in Tiel > Receptie- en baliepersoneel van diverse verpleeg- en verzorgingshuizen > Trainingen weerbaarheid en zelfverdediging voor kinderen en pubers. Voor diverse instellingen op het gebied van jongerenwerk, onderwijs en hulpverlening |